17 november: Kunstendag voor kinderen

Kunstendag voor Kinderen – Kijken en strijken met je penseel in onze panoramazaal!

Op zondag 17 november neemt het museum deel aan de 13de editie van Kunstendag voor Kinderen, een initiatief van de Vlaamse overheid. Onder het thema ‘Zot van Kunst’ brengen heel wat musea, bibliotheken en cultuurcentra kinderen in contact met verschillende kunstvormen zoals theater, muziek en beeldende kunst.

Tussen 10u en 15u zijn alle kinderen bij ons welkom om helemaal bovenaan de toren onze geschiedenis aan de hand van het landschap te ontdekken en die om te zetten in een kunstig schilderij. Tijdens de Eerste Wereldoorlog was het uitzicht gekenmerkt door loopgraven, water en omgevallen bomen. Vandaag ziet het panorama er helemaal anders uit.

Goed kijken en daarna de penselen strijken, wordt de boodschap! Wie weet vinden we wel de hippe landschapschilder van morgen!

Toegang tot het museum is betalend, de activiteit is gratis.